Fietsrondje Sellingen

Na gisteren nog een CiTo te hebben gedaan in de Limburgse Groote Pelen ging ik vandaag naar Groningen voor de afscheids- fietsrit van het snertevent. Ik kwam mooi op tijd aan bij Camping de Barkhoorn en kon dus rustig mijn fiets van de auto pakken en alles installeren om dan een rondje over de camping te maken op zoek naar mijn fietsmaatjes voor deze dag. Deze stonden mooi bijeen op de camping en dus kwam ik ze bijna gelijktijdig tegen. Samen met Kissieszoekers, Bounceteam, Heanigan, Bergbarn, Winkock, Zompies, Herman en Eugenie, Team Limy en Zowaar! gingen we naar de de stal van de omgebouwde boerderij voor het uitdelen van de route.

Zo omstreeks half 11 kregen we de coördinaten can de caches uitgedeeld door Henk “Hgomsk’ en Catrinus van de ‘Knäco’s’. Ik zelf ging deze ouderwets inkloppen in de GPSr en na een half uurtje waren we allemaal klaar voor vertrek en gingen we op pad. Bij de uitgang meteen al de eerste stop om de ‘Hiep hiep hoera’ te vieren voor we echt naar de eerste cache van het fietsrondje gingen. Na de 3e maakte ik even een klein uitstapje om naar ‘Langs de Weg’ die op herhaling was gegaan en toepasselijk was verstopt.

Nu weer even flink doortrappen om bij de groep te komen want de trein dendert gewoon door. En na de 4e van de fietsronde was ik al ‘Uitgeput’ maar moest toch verder want onze trein lag inmiddels vol onder stoom en dat mocht ook wel want het stuk wat we nu reden was vol op de wind en dus moest er gezwoegd worden. Zeker ook omdat de afstand tussen 5 en 6 behoorlijk was gelukkig konden we halverwege nog wel de ‘Kroon op het werk’ zetten waar het even lekker uitrusten was voor we verder gingen.

Via een mooie route langs 7, 8 en 9 kwamen we langs mooie velden door volle bossen en over de Ruiten AA. Hier gingen we om koffie bij de ‘Trollen 4’ waar het even zoeken was maar toch werd de troll ontmaskerd. Nu kwam er op zich een vrij saai stuk lang het Ruiten AA kanaal maar dat maakten we interessant door her en der uitstapjes te maken naar ‘Zuidveld’ en ‘De Logikwis 2014’ Het triootje in Sellingen heb ik laten liggen voor een volgend bezoek maar ‘De Hasseberg’ werd wel even bezocht en we konden door naar #14.

Nu kregen we echt een lang stuk langs de Ruiten AA maar we hadden de wind in de rug want die stond vol aan maar dat gaf wat verkoeling want ondanks dat het half oktober was geweest was het nog 20°C tussen #14 en #17 gingen we ook nog ‘Over de dijk’ en naar ‘Ruiten AA kanaal’. Hier wilde ik zelf nog een uitstapje maken naar de ‘TB-Kantine’ en daar had ik geen spijt van want deze was echt schitterend uitgevoerd en het bezoeken meer dan waard. Nog slechts 2 van de fietsronde Sellingen te gaan maar tussen deze twee nog wel even de ‘Domino’ gezocht en gevonden.

Halverwege de middag kwamen we weer terug op de Barkhoorn en konden we nog even gezellig na kletsen onder het genot van een kop snert al paste dat dit keer niet bij het weer. Inmiddels was het wel tijd om weer huiswaarts te keren na een heerlijke fietstocht die goed was uitgezet en georganiseerd. Onderweg naar huis kwamen de eerste buien al over en dus hadden we nog mooi kunnen genieten van een prachtig najaarsweekend. We hebben gelogd met de naam ‘Fietsgangers’ om ruimte te besparen op de logrol.